Шумоізоляція авто своїми руками: як та куди клеїти

Комфортність їзди та якість акустики в авто приваблює багатьох автовласників. Нерідко вони вирішують клеїти шумоізоляцію у своїй машині самостійно. Чому б і ні? Якщо є можливість і сили розібрати, а потім зібрати салон, решта допоможе впоратися старанність і терпіння.

Загальні принципи

кріплення шумоізоляції на авто

Проведення шумоізоляції відноситься до розряду складних робіт. Потрібно мати достатній рівень «рукастості», щоб розібрати салон, якісно вимити і знежирити поверхні, зробити викрійки зі звукоізоляційних матеріалів та прикатати.

Проводиться робота у кілька етапів. Для початку потрібно визначитися, куди клеїти так звану «шумку» і для чого (для поліпшення акустики або для приглушення сторонніх звуків). Відштовхуючись від області обклеювання та мети звукоізоляції, вибирають відповідний тип та товщину шумоізоляційного матеріалу

Етапи:

  • Розбирання салону.
  • Підготовка поверхні: очищення та знежирення.
  • Наклеювання шумоізоляції
  • Збирання салону.

Шумоізоляційні матеріали умовно поділені на 4 основні групи:

  1. Віброізоляційні. Знижують вібрацію кузова, розбиваючи звукову хвилю. Також віброізоляційний матеріал надає корпусу додаткової міцності.
  2. Шумоізоляційні. Тяжкі мембранні листи наклеюють у зони з екстремальним звуковим навантаженням: зону ніг водія, задні колісні арки. Шуми, що пробилися через віброфільтр відбиваються від мембрани і пропадають.
  3. Шумопоглинаючі. Ці матеріали поглинають розсіяні звукові хвилі. Вони бувають важкими та жорсткими або м’якими та легкими. Перші застосовуються для підлоги. Легкі шумопоглиначі – клеять на стелю та вертикальні поверхні.
  4. Додатково під час шумоізоляції авто встановлюють ущільнювачі – «антискрипи». Ними обклеюють ручки, тяги, застосовують для обмотки електропроводки.

 

Області обклеювання

Третина шумів проникає через скло автомобіля. З цим нічого не вдієш. Тому ізолюють наступні елементи:

Ізоляція всього автомобіля проводиться рідко. Це не лише великий обсяг робіт, а й дороге задоволення.

Тому найчастіше автовласники обробляють шумоізоляцією найбільш значущі елементи:

  1. Для покращення звучання акустичної системи – всі двері, задню полицю, ізоляцію багажної зони. Якщо машина універсал, додатково ізолюють дах.
  2. Для приглушення сторонніх звуків – підлогу, моторний щит, колісні арки, підкрилки.

Читайте також:

Тонкощі, які потрібно знати

При виконанні шумоізоляції важливо приділити увагу наступним моментам:

  • Ефективність шумопоглинання залежить від коефіцієнта звукових втрат (КЗВ) матеріалу. Що вище цей показник, то краще. Нормою вважається КЗВ 10-50%.
  • Шумоізоляція обтяжує авто на 40-100 кг. Важливо віддавати перевагу легким матеріалам. В іншому випадку підвищиться витрата палива, можуть почати підтікати амортизатори капота, провисати двері і т.д.
  • Матеріал має бути високостійким до вологи та високих температур. Він буде контактувати з конденсатом, нагрітим мотором. Також треба зважати на перепади температур і вологості.
  • Товщина ізоляційного шару не може бути меншою за 2 мм.
  • При монтажі знадобляться листи різної товщини: тонкі для невеликих площ та маленьких стиків пластмасових деталей, та товсті для особливо шумних зон.
  • Щільне прилягання ізоляційних матеріалів. Важливо добре знежирити поверхню, а потім розкотити викройку роликом, рухаючись від центру до країв, щоб не залишилося порожнеч.
  • По можливості матеріали укладаються цілісними шматками. Однак поганий доступ часто не дозволяє це зробити. У такому випадку вирізуються шматки викрійки і приклеюються встик або внахлест на 1,5 см. Другий варіант вважається надійнішим.
  • Звукоізоляційні плити покривають 80% поверхні.

Інструкція з шумоізоляції дверей

Шумоізоляція дверей – одна з найважчих робіт. Клеїти «шумку» доводиться через монтажні отвори, що дуже незручно. До того ж, потрібно обробити відразу три площини – фільонку, обшивку та площину, до якої вона примикає.

  • Розбираємо салон, знімаємо заводську плівку та ретельно очищаємо всі поверхні.
  • Знежирюємо антисиліконом чи іншим розчинником.
  • Робимо виміри для викрійки на фільонку. При цьому відступаємо 2 см знизу: там знаходяться водостоки, які перекривати не можна. Ребра жорсткості теж не чіпають.
  • Переносимо виміри на Supreme 2 мм, вирізаємо, приклеюємо. Ретельно прикочуємо роликом.
  • На боці, де розташовується колонка, клеїмо Supreme 2 мм. Робимо форму під розмір заводської плівки. Вирізаємо отвори під клеми та тросики. Приклеюємо, розкочуємо.

За таким же принципом клеїмо спінений шумопоглинач на дверну карту.

Інструкція з шумоізоляції підлоги

Робити шумоізоляцію підлоги простіше, але довше. Після розбирання салону (зняття сидінь, порогів, пластику, середньої консолі):

  • Готуємо поверхню – миємо, знежирюємо.
  • Ділимо простір на дві зони: зону ніг та інше.
  • У зону ніг наклеюють товстий – 4 мм – віброізоляційний матеріал. Його розігрівають будівельним феном і відразу прикочують. Дотримуємося головного правила: всі проводки та кліпси повинні опинитися над ізоляцією.
  • Обклеюємо 3-міліметровим матеріалом ділянку під заднім диваном.
  • На задні арки, від яких, до речі, виходить половина шуму в салоні, клеять той самий матеріал, що й у зону ніг (на поверхню над колесом). На вертикальні поверхні приклеюють і прикочують віброізоляцію 3 мм.
  • Потім вся площа обклеюється звукопоглинаючим матеріалом. Бажано, щоб він був стійкий до вологи.
  • Зрештою, останній шар – звукоізоляційний. Мембраною застеляємо всі горизонтальні поверхні. Важливо робити арки одним листом, інакше відчутного ефекту нічого й очікувати.

Якою є ефективність шумоізоляції, виконаної своїми руками?

Шумоізоляція та віброізоляція, виконана професіоналами із застосуванням спеціалізованих матеріалів, знижує силу зовнішнього шуму на 50%. Ефективність самостійної роботи залежить від якості виконаної роботи, товщини та типу ізоляційного матеріалу.

За відгуками, монтаж шумоізоляції в домашніх умовах допомагає досягти досить вагомих результатів: їзда поганою дорогою стає комфортнішою, зменшуються вібрації, скрипи, покращується звучання музики, влітку автомобіль менше нагрівається, а взимку довше зберігає тепло.

При цьому потрібно розуміти, що абсолютно безшумним салон ніяка вібро-і шумоізоляція не зробить. Комфорт властивий авто преміум-класу, обумовлений комплексом заходів – якістю складання, конструктивними особливостями тощо.