Комфортність їзди та якість акустики в авто приваблює багатьох автовласників. Нерідко вони вирішують клеїти шумоізоляцію у своїй машині самостійно. Чому б і ні? Якщо є можливість і сили розібрати, а потім зібрати салон, решта допоможе впоратися старанність і терпіння.
Загальні принципи
Проведення шумоізоляції відноситься до розряду складних робіт. Потрібно мати достатній рівень «рукастості», щоб розібрати салон, якісно вимити і знежирити поверхні, зробити викрійки зі звукоізоляційних матеріалів та прикатати.
Проводиться робота у кілька етапів. Для початку потрібно визначитися, куди клеїти так звану «шумку» і для чого (для поліпшення акустики або для приглушення сторонніх звуків). Відштовхуючись від області обклеювання та мети звукоізоляції, вибирають відповідний тип та товщину шумоізоляційного матеріалу Supreme.
Етапи:
- Розбирання салону.
- Підготовка поверхні: очищення та знежирення.
- Наклеювання шумоізоляції
- Збирання салону.
Шумоізоляційні матеріали умовно поділені на 4 основні групи:
- Віброізоляційні. Знижують вібрацію кузова, розбиваючи звукову хвилю. Також віброізоляційний матеріал надає корпусу додаткової міцності.
- Шумоізоляційні. Тяжкі мембранні листи наклеюють у зони з екстремальним звуковим навантаженням: зону ніг водія, задні колісні арки. Шуми, що пробилися через віброфільтр відбиваються від мембрани і пропадають.
- Шумопоглинаючі. Ці матеріали поглинають розсіяні звукові хвилі. Вони бувають важкими та жорсткими або м’якими та легкими. Перші застосовуються для підлоги. Легкі шумопоглиначі – клеять на стелю та вертикальні поверхні.
- Додатково під час шумоізоляції авто встановлюють ущільнювачі – «антискрипи». Ними обклеюють ручки, тяги, застосовують для обмотки електропроводки.
Області обклеювання
Третина шумів проникає через скло автомобіля. З цим нічого не вдієш. Тому ізолюють наступні елементи:
Ізоляція всього автомобіля проводиться рідко. Це не лише великий обсяг робіт, а й дороге задоволення.
Тому найчастіше автовласники обробляють шумоізоляцією найбільш значущі елементи:
- Для покращення звучання акустичної системи – всі двері, задню полицю, ізоляцію багажної зони. Якщо машина універсал, додатково ізолюють дах.
- Для приглушення сторонніх звуків – підлогу, моторний щит, колісні арки, підкрилки.
Читайте також:
Тонкощі, які потрібно знати
При виконанні шумоізоляції важливо приділити увагу наступним моментам:
- Ефективність шумопоглинання залежить від коефіцієнта звукових втрат (КЗВ) матеріалу. Що вище цей показник, то краще. Нормою вважається КЗВ 10-50%.
- Шумоізоляція обтяжує авто на 40-100 кг. Важливо віддавати перевагу легким матеріалам. В іншому випадку підвищиться витрата палива, можуть почати підтікати амортизатори капота, провисати двері і т.д.
- Матеріал має бути високостійким до вологи та високих температур. Він буде контактувати з конденсатом, нагрітим мотором. Також треба зважати на перепади температур і вологості.
- Товщина ізоляційного шару не може бути меншою за 2 мм.
- При монтажі знадобляться листи різної товщини: тонкі для невеликих площ та маленьких стиків пластмасових деталей, та товсті для особливо шумних зон.
- Щільне прилягання ізоляційних матеріалів. Важливо добре знежирити поверхню, а потім розкотити викройку роликом, рухаючись від центру до країв, щоб не залишилося порожнеч.
- По можливості матеріали укладаються цілісними шматками. Однак поганий доступ часто не дозволяє це зробити. У такому випадку вирізуються шматки викрійки і приклеюються встик або внахлест на 1,5 см. Другий варіант вважається надійнішим.
- Звукоізоляційні плити покривають 80% поверхні.
Інструкція з шумоізоляції дверей
Шумоізоляція дверей – одна з найважчих робіт. Клеїти «шумку» доводиться через монтажні отвори, що дуже незручно. До того ж, потрібно обробити відразу три площини – фільонку, обшивку та площину, до якої вона примикає.
- Розбираємо салон, знімаємо заводську плівку та ретельно очищаємо всі поверхні.
- Знежирюємо антисиліконом чи іншим розчинником.
- Робимо виміри для викрійки на фільонку. При цьому відступаємо 2 см знизу: там знаходяться водостоки, які перекривати не можна. Ребра жорсткості теж не чіпають.
- Переносимо виміри на Supreme 2 мм, вирізаємо, приклеюємо. Ретельно прикочуємо роликом.
- На боці, де розташовується колонка, клеїмо Supreme 2 мм. Робимо форму під розмір заводської плівки. Вирізаємо отвори під клеми та тросики. Приклеюємо, розкочуємо.
За таким же принципом клеїмо спінений шумопоглинач на дверну карту.
Інструкція з шумоізоляції підлоги
Робити шумоізоляцію підлоги простіше, але довше. Після розбирання салону (зняття сидінь, порогів, пластику, середньої консолі):
- Готуємо поверхню – миємо, знежирюємо.
- Ділимо простір на дві зони: зону ніг та інше.
- У зону ніг наклеюють товстий – 4 мм – віброізоляційний матеріал. Його розігрівають будівельним феном і відразу прикочують. Дотримуємося головного правила: всі проводки та кліпси повинні опинитися над ізоляцією.
- Обклеюємо 3-міліметровим матеріалом ділянку під заднім диваном.
- На задні арки, від яких, до речі, виходить половина шуму в салоні, клеять той самий матеріал, що й у зону ніг (на поверхню над колесом). На вертикальні поверхні приклеюють і прикочують віброізоляцію 3 мм.
- Потім вся площа обклеюється звукопоглинаючим матеріалом. Бажано, щоб він був стійкий до вологи.
- Зрештою, останній шар – звукоізоляційний. Мембраною застеляємо всі горизонтальні поверхні. Важливо робити арки одним листом, інакше відчутного ефекту нічого й очікувати.
Якою є ефективність шумоізоляції, виконаної своїми руками?
Шумоізоляція та віброізоляція, виконана професіоналами із застосуванням спеціалізованих матеріалів, знижує силу зовнішнього шуму на 50%. Ефективність самостійної роботи залежить від якості виконаної роботи, товщини та типу ізоляційного матеріалу.
За відгуками, монтаж шумоізоляції в домашніх умовах допомагає досягти досить вагомих результатів: їзда поганою дорогою стає комфортнішою, зменшуються вібрації, скрипи, покращується звучання музики, влітку автомобіль менше нагрівається, а взимку довше зберігає тепло.
При цьому потрібно розуміти, що абсолютно безшумним салон ніяка вібро-і шумоізоляція не зробить. Комфорт властивий авто преміум-класу, обумовлений комплексом заходів – якістю складання, конструктивними особливостями тощо.